Alla inlägg under augusti 2009

Av Lotta - 31 augusti 2009 08:54

Japp så var helgen över, fort som bara den gick det. Alla är där de ska och jag och Limpan är hemma och njuter av tystnaden.


Ska städa lite idag, kanske att jag putsar nå fönster om jag är riktigt duktig!


Ha de

Av Lotta - 28 augusti 2009 08:25

Jag tycker det är skitjobbigt att kliva upp tidigt. Jag nästan grinar då klockan ger ifrån sig sitt omänskliga läte klockan 06.30 Jag är INTE en morgonmänniska. Att sedan rasta och mata två galna morgonpigga hundar innan man får kaffe, det är jobbigt!

Sen då perkulatorn är klar och tidningen innburen så börjar hjärncellerna vakna, jag får liksom sparka igång tankeverksamheten med koffein. Fick jag inget kaffe så skulle HELA dagen vara förstörd. Efter kopparna med koffein så är jag redo att ta mig an vad som helst, skicka hit Bin Laden så ska jag knäcka honom, men innan det kan en kvarglömd strumpa på hallgolvet bryta ner mig totalt. Så, Nej, jag är inte en morgonmänniska.


I skrivandets stund är det jag och Hanna som är vakna, Linus är på dagis (själv), Krille på skolan, Henrik sover, Sara sover och de morgonpigga hundarna tar sig en lur. Ska strax starta fredagstädet med allt vad det innebär, bla att S och H brutalt vaknar av dammsugarens härliga läte....eller kanske inte Sara då det krävs en bomb för att få upp henne. Men hon ska till Vc idag för hon har en besvärlig hälsena som gnorkar som potatismjöl, så det är bara att kliva upp ändå.


Näpp nu är det bara att ta tag i dagen annars fastnar jag framför datorn och alla intressanta sidor som man flummar runt på!


Ha de

Av Lotta - 27 augusti 2009 18:45

Jag är sjuk, förkyld och hostig. Alltså ingen som helst träning och det är riktigt jobbigt. Vi drar ju igång höstpassen med Korpen nu på måndag och jag hoppas VERKLIGEN att jag mår bättre då. Trött som bara den är jag. Suck.


Annars har dagen varit som vanligt förutom att Linus varit på dagis själv från 8 till 12. Allt går hur bra som helst, ja han är ju lite petig i maten så nån vidare matfrisk gosse är han inte där. Imorgon ska han vara 8-15 för att prova vara en hel dag. Känns bra, vi har underbar personal på Gläntan!


Henrik har varit ledig hela dagen idag och tillbringat det mesta av den i garaget, Sara har drällt i Lule med ElinPelin, Krille skruvar moppe, Hanna är sjuk och hemma med oss och Limpan som sagt på dagis....helt ensam.


Så nu är det bara att duscha nå småtroll och plutta dom i sängen. Känns som att den här mamman är heeeeelt slut.


Ha de

Av Lotta - 27 augusti 2009 16:44

Borde vara enklare att komma fram som artist än vad det är.....detta är bra!

Av Lotta - 26 augusti 2009 16:09

Jo jag är det, jämt och ständigt är jag uppe på högvarv och gräver runt som en mullvad på speed. Igår blev det inte bättre av att Sally blev krasslig och då jag kollade tempen på henne hade hon 40,3!!!! Innan jag hade fått tag på en veterinär så hade jag en puls på 200.....sen då allt var utrett och samtal till uppfödare var avklarade kunde vi konstatera att det nog var nya tänder som spökade! Hysterisk? javisst!


Nåväl Sally mår riktigt bra idag så allt är lugnt och fridfullt, om det inte vore att jag får ladda lite nu, måste äta och sen fixa mig för att 17.45 ska vi åka till stan för att vara på en ledarträff med Korpen!


Nu är det dags att köra igång!


Ha de

Av Lotta - 25 augusti 2009 15:41

Ja jag måste säga att det är lite jobbigt att min lille prins ska börja dagis, min sista bebis, mitt minsta troll....visst det känns ju bra och skönt och jag kommer att få massor med tid de dagar han är på dagis (om jag inte jobbar) men det känns ändå lite jobbigt!

Av Lotta - 24 augusti 2009 20:13

Dagarna är hektiska i detta hem, mat och allt runt omkring det känns ibland oövervinnligt och jag är helt övertygad om att jag inte ror middagen iland, tjat och hets, telefoner som ringer konstant samt flera viljor som sliiiiter i mig. Herregud vad det känns skönt då man diskat undan det sista och att alla faktiskt fick mat även denna dag. Att jag då sitter med en klump i magen och inte riktigt kan komma till ro, ja det är väl nåt som ger sig tänker jag. Sist att ta mat och först att ha ätit upp den. Det är jag det. Delar säkert detta dilemma med flera mammor i världen så det är inte alls synd om mig.


Sitter annars och lyssnar på musik nu en stund, då lugnet lagt sig över vårat hem, ska bjuda på en riktigt härlig låt. Lyssna och njut av våra svenska härliga artister!


Ha de!

Av Lotta - 24 augusti 2009 19:06

Veckans musiktips, passar utmärkt till träning!

Presentation


Vårat liv!

Omröstning

Är du less på vintern?
 JA! Ge oss värme och solsken!
 NEJ! Jag älskar denna årstid!
 Nja! Lite mindre minusgrader kan det nog vara!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards