Alla inlägg under september 2009

Av Lotta - 29 september 2009 10:26

Jisses vad jag är full av energi idag! Jag for med ungarna på morgonen och sedan snörade jag på mig springdojjorna och stack ut på min vanliga runda. Det var sååååå härligt! Brände visserligen lite i luftrören men det struntade jag i, jag är inte hundra återställd från förkylningen bara. Ikväll är det föräldramöte och sedan gympa, det känns bra.


Igår var det f-möte på Linus dagis och det var trevligt som vanligt, blev doch föräldrarepresentant i Inflytanderådet, det är två möten per termin och man sitter ett läsår. Jag slapp undan då Hanna gick där men nu åkte jag dit. Det är nog ungefär samma som med att vara klassförälder men klarar sig ett tag men inte hela skolgången. Jag har kommit på då det är smartast att vara och det är tvåan eller trean, för om man är i sexårs så kan man hinna åka dit en gång till och om man är i sexan så ska man planera ev klassresa.....Flört. Jag tänker då vara snabb att räcka upp handen i tvåan för då har jag gjort mitt. Jag är inte lat eller vill slippa undan på nåt vis men jag har ju två äldre barn så jag har redan "åkt dit" flertalet gånger Flört


Nu blir det dusch och sedan ska jag höstfixa lite här hemma. Det var riktigt kallt på morgonrn, man fick skrapa bilrutan, så jag ska kolla över vantar och diverse attiraljer åt småtrollen. För nu känns det riktigt höstigt ute!


Ha de!

Av Lotta - 28 september 2009 08:56

Oj oj oj, det blir inte så mycket bättre denna vecka kan jag ju säga. Visserligen jobbar H förmiddag och är hemma vid tre-tiden så på det viset underlättar det ju. Men jag har ändå en hel del att passa. Börjar veckan med ett föräldramöte på dagis, imorgon föräldramöte med Krilles lärare samt gympan, på onsdag Box, Torsdag Barngympan och sedan gäster till Hanna. de kunde inte komma igår pga. en kräkincident!! Sedan på Fredag kommer Hampus för att stanna till på Söndag, Mamma och Pappa till han tänker minsann åka på hundutställning i Sundsvall!!!! Men det blir mysigt iaf. Ja och sedan är ju veckan slut liksom!


Men men det ska ju kännas att man lever! Idag är det ju Idol oxå och det ska jag se. Mötet slutar 20.00 och då börjar idol så det blir att rallyköra hem så jag inte missar så mycket. Skönt med f-möten på dagis är att de alltid har en sluttid. Jobbigt med f-möten som ibland kan hålla på i en eeeeeeevighet.


Har uppdaterat Sallys sida om någon är intresserad av hur det gick på utställningen i helgen!


Nu frukost sedan tvättstugan.

Ha de



Av Lotta - 26 september 2009 15:53

Tänk att det redan gått sex år sedan Hanna kom! Liten och snygg kom hon på exakt beräknad dag. Hon vägde 4000g och var 50cm! Rysligt vad tiden går!

Har haft en bra dag med kalasbesökare, en del var ju med på Leos lekland igår och en del kommer imorgon. Trevligt och roligt, mycket fika blir det iaf. Tack alla ni som kommit igår och idag!


Nu ska jag laga lite mat så vi balanserar upp sockerintaget! I vår familj får den som fyller år bestämma middagen och Hanna har valt: Makaroner med köttbullar i sås!


Ha de!


  

Hanna iförd presenter! Rockigt värre!


  

Tårtan vi bakat dagen till ära!


  

Hanna med tre av kompisarna som var medbjudna till leklandet!

Av Lotta - 23 september 2009 20:47

Idag har stressen varit som värst! Tack underbara stora barn för att ni hjälper till annars hade det aldrig funkat! Jo jag tackar dom irl oxå!


Vi har idag hunnit vara till finland en sväng sedan på lek o plask, hunnit bada efter det och sedan har jag varit instruktör på boxen oxå! Sedan har jag däremellan hunnit med allt annat som måste göras varje dag! Just det! vill tacka Maria med för hundvakten idag. Sally kan ju inte åka till finland, eller ja det kan hon ju men då är risken att hon inte får komma hem med oss utan blir kvar där pga rabies och sånt! Så åter igen Tack Maria!


Nu blir det dusch och mys i soffan!


Ha de!

Av Lotta - 22 september 2009 14:16

Ja då är det inte så många dagar kvar av denna månaden. Jag tycker tiden flyger iväg och jag hinner inte riktigt med i svängarna. Idag har jag "bara" min egen gympa att tänka på och det känns okej. Jag och Henrik har varit å tagit upp båten för vidare transport till övervintring och det var inte så bara innan den var uppe ur sjön.


Telefonen ringde tidigare idag (det gör den jämt annars oxåFlört) och det var våran Box-instruktör som undrade om jag kan vara vikarie åt henne imorgon och ev nästa onsdag! Självklart ville jag det, enda nackdelen är att man inte riktigt tränar själv då. Men det är ju en lagomt stor grupp och bra övning inför då jag ska vara instruktör för gympa-pass som har ungefär dubbelt med deltagare! Kul kul!


Nu blir det å hämta Hanna-Panna från skolan och sedan nån middag!


Ha de!

Av Lotta - 21 september 2009 21:30

Kolla länken!


Krille voltar

Av Lotta - 21 september 2009 19:12

Så har jag då överlevt dagen, det var stressigt ett tag men nu är det riktigt lugnt. Bara vovvarna kvar som ska utfodras och det ska snälle Krille hjälpa till medGlad


Henrik jobbar ju till 22 och Sahara Hotnight är i stan och färgar håret!!! Minns med fasa hur det var sist då hon skulle blondera sig, tre veckor före konfirmationen och håret gick AV!! Nu snackar vi panik alltså, jag var ute och gick då hon ringde och var hysterisk, det löste ju sig med hjälp av en bra frisör och så men hennes hår blev kortare som bara den. Tur att jag är långt ifrån henne nu för om det händer nåt är jag ABSOLUT oskyldig!! Håret är dessutom mkt längre denna gång.

Hon är ju blond normalt men den hårfärgen har vi inte sett på länge så det blir nog bra (om det inte går av)


Nu ska det fixas nå småtroll för sängdax, det har ju vart röjigt idag och denna mamman är oxå mkt trött!


Ha de!

Av Lotta - 21 september 2009 08:29

Riktigt fin butik med en riktigt fin tävling, kom igen och var med du oxå!!!


Butik Stylish!


Missa inte detta!!


Ha de

Presentation


Vårat liv!

Omröstning

Är du less på vintern?
 JA! Ge oss värme och solsken!
 NEJ! Jag älskar denna årstid!
 Nja! Lite mindre minusgrader kan det nog vara!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards